Nokian Tyres Snowproof 2 – Expert na sníh
Nová pneumatika Nokian Tyres Snowproof 2 je díky předvídatelným jízdním vlastnostem a specializovaným bezpečnostním prvkům pro mokré, suché, rozbředlé a zasněžené silnice vhodná pro všechny zimní jízdní podmínky. Některých významných pokroků v oblasti bezpečnosti bylo dosaženo v oblasti vlastností sněhu, aquaplaningu a ovladatelnosti za mokra.
Koncept Alpine Sense Grip byl vylepšen. Dezén Alpine Sense Grip 2.0 se skládá z nového vzoru ve tvaru písmene V, 3D lamel a směsi Alpine Grip 2.0. Konstrukce běhounu účinně odstraňuje sníh a břečku z prostoru mezi pneumatikou a vozovkou, zatímco 3D lamelování na míru zajišťuje vynikající příčnou a podélnou přilnavost i v hlubokém sněhu. Směs Alpine Grip 2.0 zvládá náročné a chladné zimní podmínky a zároveň nabízí vynikající výkon v mírnějším počasí. Spolehlivě reaguje na nárůst a pokles teploty, protože zvýšené množství pryskyřic a funkcionalizovaných polymerů ve směsi ji udržuje pružnou a zároveň přilnavou v širokém rozsahu podmínek.
Obnovená směs má také vysoký obsah oxidu křemičitého, což zlepšuje přilnavost za mokra. Také valivý odpor je na špičkové úrovni. Nízké odvalování přináší úspory energie a snižuje škodlivé emise.
Pro zajištění maximálního pohodlí a prvotřídní bezpečnosti je plocha běhounu pneumatiky rozdělena do dvou funkčních zón. Koncept dvouzónové bezpečnosti se skládá ze zóny Grip, která zajišťuje působivou přilnavost v zimě, zatímco zóna Handling nabízí kontrolu a stabilitu. Zóna Grip vedle středové části běhounu je vybavena malými bloky a agresivním lamelováním. Tato konstrukce zlepšuje trakci na sněhu a brzdné vlastnosti. Zóna Handling se skládá z tuhých ramenních bloků s propojenou středovou oblastí, což přispívá k vynikajícím jízdním vlastnostem na suché vozovce a při vysokých rychlostech.
Jednou z nejobtížnějších situací při řízení je sněhová břečka, zejména když se tvoří mezi jízdními pruhy na frekventované dálnici. Drážky Hydroflow na běhounu jsou navrženy tak, aby zabránily nebezpečnému slushplaningu, a účinně odvádějí vodu a břečku z prostoru mezi pneumatikou a vozovkou. Tyto drážky byly navrženy tak, aby pneumatika měla volnou cestu pro odčerpávání vody z povrchu vozovky. „Výsledkem je stabilní a spolehlivá přilnavost na rozbředlé a mokré vozovce,“ vysvětluje Röytiö.
• Špičková zimní přilnavost, zejména na sněhu.
• Vynikající přilnavost za mokra a prevence aquaplaningu.
• Vyvážené jízdní vlastnosti a maximální jízdní komfort.